MotM Mikel Mac Mootry is de baard waard!

  • image

Motm verslag/beleving 8 november 2015 Bassets – Driede door MMM

Normaal gesproken komen we met zo’n 25 spelers opdagen bij een uitwedstrijd. Maar het moest er een keer van komen; door de drukkere tijden, vele thuiswedstrijden achter elkaar en volle agenda’s, was de opkomst, voor onze 2de uitwedstrijd dit seizoen, minder dan ik gewend ben. Meer dan 15 man heb je in principe niet nodig om een potje te spelen, dat hoef ik hier geen enkele lezer te vertellen, maar dat er van de 19 aanwezigen spelers, zeven 40 jaar of ouder zijn en er zes rookies mee spelen, baarde mij vooraf al zorgen over de eindstand. Ik was volgens mij niet de enige die zich daar druk om maakte aan de vele whatsapp berichten voor de match te lezen. Maar het mocht de pret niet drukken.

Bij aankomst probeer ik altijd de kop van de tegenstander in me op te nemen en snoeiharde tackles op die gast te visualiseren. Maar wie was de tegenstander? Die boys in hun trainingspakjes? Die zonder baardgroei? Er liep er géén één bij met grijs haar?! Ik schat hun gemiddelde leeftijd op 23. Peter Jurgens zag t ook en zijn grappen werden steeds harder en gevatter.

Het was dan ook een opluchting om onze jonge god Rik van der Woerdt te zien aankomen ondanks dat hij zich had afgemeld wegens buikloop. ‘Kurk in je reet en gaan’ was Ben’s advies. Zo gezegd zo gedaan. We konden niet nog meer ervaring missen.

De indeling werd snel voor de wedstrijd nog even aangepast want helaas waren Rodriques en Ray ook verhinderd. Conclusie; Ik werd ingedeeld als 2de centre…. wow… okay… nou… eh… doen we! Klaar voor? Nee, heb me juist zo enorm voorbereid om als full back te spelen of evt. als wing. Fuck it, gewoon gaan! Snel nog even in de warming up met de ervaren mannen Daan en Ger wat call’s doornemen. Gelukkig hadden Bart, David en ik, nog meer ervaring om ons heen, Thomas stond namelijk als full-back.

Na de lange warming up en de peptalk van Ben waren we ‘klaar’ voor de wedstrijd.
Het begon redelijk goed, we klaarden wat rucks en we braken er af en toe doorheen maar nooit helemaal. Al snel hadden de Bassets meer balbezit en roofden ze de bal vaak terug. Ook hun wing liep gesmeerd, ze creëerden heel vaak een overlap en we konden het simpel weg niet belopen. De tackles werden gemist (Ber baalde ervan want hij had wel de éne na de andere Bassets om zijn schouder gevouwen) de mannen braken door en na de eerste 10 of 15 minuten hadden ze hun eerste try te pakken. De éne try na de andere vlogen om de oren, we waren simpelweg niet snel genoeg, we stonden niet snel genoeg op onze posities en mistten een aantal cruciale tackles. Op de hele mooie try saving tackle van Bart Zwitser na!

Wie ook de tackle’s maakte was Papi, deze held was helemaal in zijn element en heeft vrijwel de hele wedstrijd in het veld gestaan omdat Captain Frank er na 3 minuten al uit moest vanwege een opgelopen blessure aan hoofd en nek door naar mijn idee onnodig vegen (na n fluitsignaal).
Onze voorwaartsen, helaas zonder Benk (ook uitgeleend aan t tweede), hebben overigens keurige scrums neergezet, hierin domineerden onze beulen.

Inmiddels stond Job als fullback opgesteld, Joost als rechter wing en David als linker wing. David heeft zijn tweede wedstrijd ooit, helemaal op de wing uitgespeeld.

Op het einde van de tweede helft probeerde Daan, Ber en ik het nog een keer. We braken met deze call redelijk door en Ber veegde de gehaaide rovers met één beuk van me af. Daan werd na deze ruck weer aangespeeld en het lukte hem de laatste tien meters door de sterke verdediging heen te breken en een mooie try te drukken.

Het lukte de veel jongere en snellere Bassets helaas nog een try tegen ons te drukken voor het eindsignaal werd gefloten.

We waren er al bang voor, na 32 aan één stuk door gewonnen wedstrijden moesten we een keer verliezen. Het was voor zover ik heb kunnen overzien een sportieve rugby wedstrijd. En eerlijk gezegd, ondanks dat we aantal legends misten en een aantal goede spelers uitgeleend hebben en nu eens verloren hebben, heb ik lekker gespeeld, dat kan dus ook. Er stond een Driede team waar we trots op kunnen zijn, want echt iedereen heeft keihard gewerkt, en zich uiterst sportief gedragen.

Thanks,
Driede rules!
Vriendelijke groeten,
Mikel

—————————-
Mikel Mac Mootry
winger fullback 2de center

 

Plaats een reactie